Home

ניוזלטר הנדסה ביו-רפואית

כנס בוגרי הפקולטה

Read full newsletter »  

 כ-400 משתתפים נכחו בכנס בוגרי הפקולטה להנדסה ביו-רפואית בטכניון, שהתקיים בשבוע שעבר במרכז קריגר בחיפה. בארוע נכחו ראש העיר חיפה, יונה יהב וד"ר אלי אופר, יו"ר מועדון ה-100 של הטכניון ולשעבר המדען הראשי במשרד התמ"ת. הפקולטה הכשירה עד היום 1,108 בוגרים, שרובם ככולם (95.6%) נמצאים כיום בתעשייה או באקדמיה. בוגרים רבים משמשים בתפקידי מפתח בתעשייה הישראלית בתחומי מחקר ופיתוח, ייצור, שיווק ואפליקציות רפואיות. כמו כן, חלק לא מבוטל מהבוגרים הינם יזמים ומייסדי חברות סטרטאפ בתחום ההנדסה הביורפואית.

כיום לומדים בפקולטה כ-300 סטודנטים לתואר ראשון ו-235 סטודנטים לתארים מתקדמים. דיקן הפקולטה, אמיר לנדסברג, אמר כי "על פי ההערכות, קצב הגידול בתחום הביו-רפואה יעמוד בעשור הבא על 23% לעומת 7% צמיחה בכלל התחומים. בשנת 2014 הושקעו בתחום הזה בישראל 2 מיליארד דולר, והמשכורות בענף גדלות במהירות ועומדות בארה"ב על 86,950 דולר בשנה בממוצע."

בוגר הפקולטה צפריר עוזר אמר ש"במהלך הלימודים בפקולטה הסטודנט מקבל ידע נרחב מאוד בתחום הקליני, בהנדסת מכונות, בהנדסת חשמל ועוד. הרקע הזה מאפשר לבוגר הפקולטה להשפיע ולהתפתח. זו הסיבה שבוגרי הפקולטה מבוקשים מאוד בשוק העבודה."

פרופ' לנדסברג, אשר הנחה את האירוע, תיאר את התפתחות הפקולטה בשנים האחרונות והציג את ארבעת חברי הסגל שגויסו לפקולטה: ד"ר ראמז דניאל, ד"ר נתנאל קורין, ד"ר יואב שכטמן וד"ר יעל יניב . בנוסף, ציין כי בשנת 2015 קיבלו חברי הסגל בפקולטה 38 מענקים בשיעור כולל של כמעט 7 מיליון דולר. "כבר כמה שנים שאנחנו הפקולטה המובילה בטכניון בשיעור המענקים הממוצע לחבר סגל', הוסיף.

פרופ' רפי ביאר, מנהל הקריה הרפואית רמב"ם, הציג את תולדות התפתחותו של תחום ההנדסה הביו-רפואית בטכניון וציין כי בשנים האחרונות חלה קפיצה של כמעט 300% במספר החברות בתחום. "עם זאת, עלינו לזכור שהמטרה החשובה של חברות הסטארט-אפ האלה אינה אקזיט אלא השפעה קלינית ממשית, וזה אתגר לא קל. שום התקדמות משמעותית אינה אפשרית בלי שיתוף פעולה בין האקדמיה, התעשייה, בתי החולים והממשלה. לשמחתי, בחיפה מתקיימת הסינרגיה החיונית בין הפקולטה לרפואה, הפקולטות ההנדסיות בטכניון, התעשייה (אזור מת"מ), הקריה הרפואית רמב"ם ואוניברסיטת חיפה. אין לי ספק שמרכזי הסרטן החדשים בטכניון וברמב"ם יובילו לפריצות דרך משמעותיות."

דיקן הפקולטה לרפואה ע"ש רפפורט, פרופ' אליעזר שלו, דיבר על האתגר שבהכשרת רופאי העתיד. "הטכנולוגיה הרפואית מתפתחת במהירות עצומה, והחינוך הרפואי מפגר אחריה. לכן עלינו לעדכן את תוכניות הלימוד, שכן רפואת העתיד זקוקה לרופאים שבנוסף לידע הקליני יהיו מצוידים באוריינות טכנולוגית, ביכולת להתמודד עם כמויות מידע עצומות, באינטליגנציה רגשית גבוהה ובכישורי מנהיגות."

את הערב קינח הקומיקאי אדיר מילר, אשר סחף את הקהל הרחב בהופעה מלאת הומור והנאה.

"משמח לראות את ההיענות הגדולה של בוגרי הפקולטה ורצונם להיפגש ולשמור על קשר. הפקולטה מוקירה את החיבור לבוגריה ותשמח לשתף פעולה בתחומים רבים ולשלבם בפרויקטים וביוזמות חדשות", ציינה טלי יעקבי, מנהלת קשרי החוץ בפקולטה.

 קרדיט: בשיתוף דוברות הטכניון

Read full newsletter »