Home

ניוזלטר הנדסה ביו-רפואית

התעשייה מחכה להם

Read full newsletter »  

לאחרונה ביקרו הסטודנטים בחברות התעשייה הביו-רפואית באזורנו, ביוסנס וובסטר, הממוקמת ביקנעם ופיליפס, הממוקמת במת"מ חיפה.

Biosense Webster הינה דוגמה לחברה ישראלית "שעשתה זאת בגדול", הוקמה ע"י ד"ר שלמה בן חיים, אשר עשה את הדוקטורט שלו בפקולטה, ונרכשה ע"י Johnson and Johnson.

החברה עוסקת באלקטרופיזולוגיה של הפרעות קצב, ומפתחת קטטרים המאפשרים כניסה, מיפוי, זיהוי הבעיה וצריבה.

לביוסנס וובסטר מעל 500 פטנטים והחברה מצויה במקום הראשון ברישום פטנטים בישראל בשנתיים האחרונות.

בביוסנס כ- 250 עובדים, רובם מהנדסים ואנשי פיתוח. חשוב לחברה להכיר את שוק הלקוחות ועל כן ישנם מהנדסים הנמצאים בפרוצדורות עצמן. "פיתוח זה לא רק לתכנן מעגלים, צריך לדעת מה אתה עושה ולמה כדי שהפיתוח שלך יהיה טוב יותר" סיפר דירקטור הפיתוח העסקי בחברה.

תפקיד המהנדס הביו-רפואי צובר לאחרונה תאוצה בחברה, להם היכולת לחבר בין הרפואה להנדסה. "למהנדס הביו-רפואי יש יתרון על פני מהנדסים אחרים, כיון שהוא רואה את כל התמונה" הוסיף.

בבמהלך הביקור נפגשו הסטודנטים עם בוגרי הפקולטה המצויים בתפקידים מגוונים בחברה, ביניהם עלא זועבי, אשר סיימה תואר ראשון ותואר שני בפקולטה במעבדתו של פרופ' שי שהם וסיפרה לסטודנטים על קורותיה בחברה. החלה כמהנדסת אינטרגציה והייתה בקשר עם המחלקות השונות לגבי פרויקט מורכב בקטטר עם חיישן של כח. לאחר מכן קודמה למהנדסת מערכת. בתפקיד זה הייתה אחראית על ה- Design  של המערכת, הכנת אביטיפוס, בירור צרכים מול הלקוח ועוד. מוריס זיו ארי, בוגר הפקולטה, אשר סיים תואר ראשון ותואר שני בפקולטה במעבדתו של פרופ' דן אדם שוחח עם הסטודנטים ואף סיפר על קורסים ומסלולים שיכולים לסייע לסטודנטים בעת השתלבותם בחברה.

לאחר מכן ביקרו הסטודנטים בחברת , Philips Healthcare העוסקת בעיקר בהדמייה רפואית בתחומי CT (ישראל היא מרכז הפיתוח בתחום זה), MRI, אולטראסאונד ורפואה גרעינית.

בחברת פיליפס נפגשו הסטודנטים עם בוגר הפקולטה, רואי דותן, אשר סיים תואר ראשון לפני שנתיים ועובד זה ארבע שנים בחברה. רואי עובד כמנהל מוצר בקבוצה הקלינית ועוסק בליווי הפיתוח של המוצר ווידוא שהצורך הרפואי נענה. המוצר הינו בתחום השבץ המוחי. לפיליפס יש אפליקציה הסורקת את המח ומספקת לרופא מגוון מדדים: אילו איזורים נפגעו, יחס אספקת הדם למען החלטה לגבי מתן טיפול ועוד. ישנה גם אפשרות לבצע מעקב בגידולים – לעקוב אחר הגידול במהלך טיפולים כימותרפיים – קוטר, נפח הגידול וכדומה.

תחום נוסף הינו סריקות CT של הלב, דיאגנוזה לכלי דם קורונריים למניעת פרוצדורה פולשנית. תחילה נבדק הצורך הקליני, סקר שוק, מתחרים וכו'. ישנם מפגשים עם רדיולוגים וקרדיולוגים להבנת הצרכים ולאחר מכן עוברים לעיצוב המוצר, החלטותת לגבי הפרויקט, אלגוריתמים וכו'.

המהנדסים הביו-רפואיים עוסקים בניהול מוצר ומו"פ בתחומי החשמל, עיבוד אותות ומכניקה. בוגרי הפקולטה מהווים חלק נכבד מהמחלקה.

Read full newsletter »