Home

ניוזלטר הנדסה ביורפואית

נושמים יזמות

Read full newsletter »  

בספטמבר התקיים בפקולטה להנדסה ביורפואית BREATH Respiratory Hackathon , אשר נערך במקביל ובשיתוף MIT ו- London Imperial College . ויטלי סירוטה, ממארגני הכנס, ציין כי "היה אירוע מדהים שכלל 12 פרויקטים, אולם מלא באנשים ואנרגיה נהדרת, במקביל ל- MIT עם 14 פרויקטים ו- London Imperial College עם 11 פרויקטים. על אף התזמון הבעייתי, בצמוד לחגים וטרם החל הסמסטר (כשמרבית הסטודנטים אינם באזור), היה לנו חשוב ביותר לקיים את האירוע במקביל למוסדות הנוספים, ובכך ליצור שיתוף פעולה חשוב ומומנט להמשך פעילות. הופתענו מההיענות המרשימה, שעלתה על כל הציפיות".

"עם כבוד רב למנצחים שלנו" הוסיף, "ישנם רעיונות רבים ששווה לבדוק והמומנטום שיצרנו עם שותפינו בתעשייה, חברי הסגל, סטודנטים ויזמים, מספק הזדמנות מיוחדת לגישה ישירה לשחקנים מרכזיים בזירה כמו: Philips, ResMed ו- IBM ולגישה ישירה לחולים תודות לקרן COPD. בהזדמנות זו אני גם שמח לעדכן כי הזוכים בתחרות הסופית של ERS Clinician's Choice הינם: Tangle Air  מ- MIT ו- Deep Breath Cloud מהטכניון- פלטפורמת ענן לניטור חולים ואנאליזת מגמות, אשר מבוססת על IBM Bluemix ו- Watson. צוות זה זכה במקום השני בתחרות בטכניון".

הרעיון לקיים את האירוע התחיל בכנס שהתקיים ביוני בסן פרנסיסקו בשיתוף Novartis ואיגוד BREATH העולמי, אליו הוזמנו יוסי ורדי וויטלי סירוטה. המטרה הייתה להביא רעיונות למיזמים ופתרונות בתחום הנשימה ולחבר את המהנדסים והרופאים לחולי COPD, אשר שיתפו אותם בקשיים היומיומיים אותם הם חווים, כמו הקושי בפעולות פשוטות, הצורך בחיבור לחמצן, הצורך בהשתלת ריאה והשינוי המשמעותי באיכות החיים. ישנם 210 מיליוני מאובחנים ב- COPD בעולם ומחלה זו צפויה להיות אחד משלושת הגורמים המובילים לתמותה בשנת 2030. "החוק העיקרי באירוע הוא שאין חוקים", הסביר ויטלי למשתתפים בהרצאת הפתיחה. "המטרה שכל אחד יעשה ככל שביכולתו כדי לקדם את הרפואה בתחום". בהמשך הציג למשתתפים Patient Wish List שבה הציגו המטופלים את הקשיים ומה לדעתם עשוי לשפר את איכות חייהם.

במקום הראשון זכה מיזם Smart Air הכולל את דריה עמיעד- פבלוב ואנה פיינגריש- קלבנוב, סטודנטיות לדוקטורט בפקולטה להנדסה ביורפואית, אוריאל קלר מהפקולטה להנדסה אזרחית (סביבתית) בטכניון, דקלה חורש- בוגרת תואר ראשון בפקולטה להנדסה ביורפואית ותואר שני בהנדסת חשמל ושני תלמידי תיכון מצטיינים: עידן רמן ולירן מרקין.

בין המנטורים, המשתתפים והשופטים בתחרות, נכחו יזמים סדרתיים כמו יוסי ורדי, אבי ירון, ישי אתר, אסף ברנע מנכ"ל חממת SANARA המשותפת ל- Philips ו'טבע', נציגי Novartis ו- IBM, רופאים מהתחום ועוד.

בתמונה: ויטלי סירוטה ויוסי ורדי

 

 

 

 

 

 

Read full newsletter »