Home

ניוזלטר הנדסה ביורפואית

מבקרים בתעשייה

Read full newsletter »  

"לומניס היא חברת המכשור הרפואי הישראלית הגדולה ביותר בארץ. ה- Headquarter הממוקם כאן שולט על הסניפים בחו"ל" סיפר אמיר ליכטר, סמנכ"ל המו"פ בחברה, לסטודנטים מהפקולטה להנדסה ביורפואית. ביקור הסטודנטים בתעשייה הביורפואית ביקנעם, בחסות התאחדות התעשיינים מרחב צפון, כלל סיורים בשתי חברות משגשגות: לומניס ו- Given Imaging (כיום Medtronic). הסטודנטים, מתואר ראשון ותארים מתקדמים, היו מרותקים להסברו המפורט של ליכטר על תהליך בניית המוצר, מתחילת הפרויקט ובדיקת השוק הרלוונטי, דרך בדיקת הפרמטרים החשובים לרופא ולמטופל בעת פיתוח המוצר, ולידציית העיצוב, הולידציה החיצונית והאישורים רגולטוריים ועד ייצור ושחרור המוצר לשוק. ליכטר פירט על נושא ההגשה ל- FDA, פטנטים, והתהליכים שלאחר הייצור, כגון מעקב על תהליכי ייצור והתקנה. הסטודנטים התרשמו מסיור בחדרי הפיתוח ובחינת המכשירים.

בחברת Given Imaging נפגשו הסטודנטים עם אלי הורן, מוביל קבוצה ביחידת מו"פ ואחראי על מחלקת אלגוריתמיקה (Imaging and Analytics). הורן סיפר כי Given Imaging נקנתה לפני כשנה ע"י חברת Covidien, אחת מחמשת החברות הגדולות בעולם בתחום המכשור הרפואי. Covidien מונה כ- 38,000 עובדים ברחבי העולם. המוצרים ב- Given Imaging נותנים מענה בעיקר בדיאגנוסטיקה של מערכת העיכול, כדוגמת Pillcam.

Given Imaging נוסדה בשנת 98' ומבוססת על טכנולוגיה מרפאל. בארץ מצוי האתר המרכזי של החברה, כאשר בארה"ב ממוקם מרכז השיווק והמכירות. ב- 2008 וב-2010 רכשה החברה חברות נוספות אשר עוסקות במוצרים נלווים למערכת העיכול. ישנן שלושה סוגי קפסולות, השונות זו מזו: קפסולות לושט, למעי הדק ולמעי הגס. הגלולות הינן חד פעמיות ומתקדמות התנועה פריסטלטית של מע' העיכול. מותקן Recorder המקליט את התנועה במשך 8-10 שעות. בסוף הפרוצדורה נוצר סרט, על פיו נעשית הדיאגנוזה ע"י הרופא המטפל. כיום ידוע על שימוש במעבר ל- 2 מיליון גלולות של החברה בעולם (מעל 80 מדינות) ומוכרים מעל 1500 מחקרים שפורסמו בנושא.

הנתונים מעידים על כך שניתן היה למנוע כ- 90% ממקרי המוות בסרטן המעי הגס באמצעות גילוי מוקדם.

האתגרים הניצבים בפני קבוצת הפיתוח הינם: מזעור הטכנולוגיה, Power management (הגדלת ההספק של הבטריה), Diagnostic yield (אתגר של צמצום האינפורמציה לרופא והגברת האפקטיביות בזיהוי הפתולוגיות).

לקראת סיום הביקור סיפר הורן כי מהנדסי הפקולטה להנדסה ביורפואית נקלטים בחברה כמנהלי פרויקטים ומתמחים בראייה רחבה של מבנה המערכת וידע בנושאים רוחביים. כמו כן, משתלבים הבוגרים במחלקות אלגוריתמיקה, עיבוד וניתוח תמונה. "המהנדסים הביורפואיים הביאו ערך מוסף רוחבי לארגון וכיום הם ה- 'star employees' ". לסיום נפגשו הסטודנטים עם אייל דקל, בוגר הפקולטה אשר החל לעבוד בחברה לפני כשנתיים. אייל שיתף את הסטודנטים בערך המוסף שיש לבוגרי הפקולטה ביחס לבוגרי חשמל ומחשבים. "המהנדס הביורפואי בעל ראייה מערכתית ומדבר באותה שפה של הרופאים" הוסיף אייל.

Read full newsletter »