Home

ניוזלטר הנדסה ביורפואית

מנהלים את הקריירה - בזמן הלימודים

Read full newsletter »  

במסגרת סדנה ייחודית עבור הפקולטה, בהנחיית קלרה ריספלר, עסקו הסטודנטים (דוקטורנטים, מאסטרנטים ומסיימי תואר ראשון) בשאלה המשמעותית: איך מתחילים להכיר את כיווני הקריירה הרצויים לנו, כצעד ראשון במציאת מקום עבודה?

הסדנה הועברה בפקולטה בפעם השלישית בהצלחה רבה. פרופ' לנדסברג, דיקן הפקולטה, מקפיד לקיים את הסדנה ולספק לסטודנטים ממגוון התארים את הכלים לניהול נכון של הקריירה. 

חוקי המשחק במפת שוק העבודה במאה ה- 21 מבלבלים ומקשים על ניהול בניית דרך וזהות מקצועית. הסטודנטים והבוגרים נדרשים לכישורים ומיומנויות חדשות כדי להגשים את ייעודם המקצועי. כישורים אלו, כגון מיתוג עצמי, הפעלת רשתות וקשרים מקצועיים והכנה למגוון סוגי ראיונות, אינם נלמדים בערוצים הרגילים. במהלך הסדנה הודגש, כי לצד פיתוח הצד הלוגי והטכני, ישנה חשיבות לפיתוח הכישורים והמיומנויות הבינאישיות, יכולת עבודה בצוות, גמישות מחשבתית והתנהגותית, עמידה במצבים עמומים, קבלת החלטות בזמן לחץ ועוד. "אני מאמינה כי היערכות נפשית וגם מעשית מבעוד מועד, סוללת עבורנו נתיב להצלחה" ציינה ריספלר, מנחת הסדנה ובעלת ניסיון רב שנים בתעשייה, בדגש על גיוס ופיתוח משאבי אנוש בחברות גדולות, כגון חברת אינטל.

"הסדנה תרמה לי רבות" ציינה סטודנטית בשנה ד'. "קלרה נתנה דוגמאות לשאלות שנשאלות במהלך ראיון וכך קיבלנו אפשרות לחשוב על תשובות לשאלות אלו לפני הראיון ולא במהלכו. כמו כן, התנסינו במתן דוגמאות מהחיים שלנו לתכונה מסויימת - זה גרם לחשוב על דברים שעשינו בחיים ואולי שכחנו או לא נתנו להם חשיבות. דבר נוסף ומאוד חשוב בסדנה היה מעבר מפורט על קורות חיים, אשר להם השפעה רבה על אפשרויות התעסוקה שלנו".

"בסדנה למדתי איך דברים מתנהלים בנוגע לראיונות עבודה - מה המעסיקים מחפשים וקצת על נקודת המבט של המראיינים. למדתי שיש להתכונן היטב לראיון עבודה מבחינת דוגמאות לתכונות החזקות שלנו, לדעת איך לענות על שאלה נכון (פוליטיקלי קורקט) ומה לא להגיד" הוסיפה סטודנטית לתואר שני מהפקולטה.

מספר טיפים חשובים, שתרמה קלרה:

1. קורות החיים מייצגים אותנו, אך חשוב לדאוג שיספרו סיפור ויבחינו בין העיקר לטפל- מבלי לתעד במדויק את "קורות חיינו".

2. בריאיון אנחנו ניצבים מול מקבל ההחלטות, אשר עיקר עניינו הוא מה תעשה עבור החברה, הרבה יותר ממה שעשית בעבר או למדת לעשות. הדגישו את הערך שתוכלו להביא והשתדלו לצייר תמונה שתגרום לאדם מולכם להתחבר אליה.

3. אמנם מאתגר, אך השתדלו להתעלם מדיבורים פסימיים אשר אינם מראים את התמונה כולה ומתרכזים רק בשלילי ("לא מגייסים", "השוק גרוע" וכו'). התמקדו במה שבשליטתכם. חשבו חיובי והקרינו את האמונה בעצמכם כלפי חוץ.

Read full newsletter »